17.08.2021

The digital issue: коментар CMO в журналі “Новий”

В журналі Новий, серпневе видання якого було присвячене діджиталізації, вийшов коментар Тисячник Фатіми, директору з маркетингу компанії DELTA FOOD щодо трендів сьогодення в FMCG. Повний коментар можна прочитати у свіжому виданні, а нижче наводимо частку.

2020 рік став тим горизонтом, який прискорив перехід до digital – місяці самоізоляції привели в інтернет 10 млн нових покупців. Сьогодні інтернет-простір відкриває виробнику не лише можливість просування, але й стає майданчиком продажів, що впливає й на зміну самого продукту. Product-place-price-promotion – 4 P маркетингу, за якими звичайно криється значно більше. І якщо тільки на початку минулого року йшлося про тренд на розвиток мереж, то вже через декілька тижнів ми зрозуміли, що online можна купувати й продукти харчування. Зазвичай саме мережі пропонують online-замовлення, адже мають асортимент, складські приміщення та можуть запронувати доставку чи точку самовивозу. Втім, щоб потрапити до online-майданчиків мереж все одне потрібно бути представленим в мережі. Виробнику продуктів харчування не завжди легко взяти на себе фінансове навантаження щодо введення товарів ТМ до торговельної мережі: платити за вхід за кожну позицію товару,  ретробонуси та маркетингові бюджети. Доводиться обирати. Таким чином, зазвичай далеко не весь асортимент виробника може бути представлений в одному магазині. Рішенням стають портали-агрегатори, де виробники можуть бути представлені повним асортиментом. До того ж одним з трендів 2021 стає перехід від понять B2B і B2С до  принципово нового шляху – D2C (Direct-to-Consumer). Під D2C розуміють прямі продажі бренду кінцевому споживачеві. Поступово виробники переключаються з посередників у вигляді роздрібу, дистриб’юторів і дилерів на online-продажі. А оптимізація на посередниках може дозволити пропонувати нижчу ціну для споживачів. Крім ціни, можна працювати і з товаром, пропонуючи нові позиції, наприклад, набори. Цього року продукція ТМ Гуляй-поле (майонези, соуси, олія, гірчиця, кукурудзяна паличка) представлена на порталі prom.ua. При ціноутворенні ми спиралися на моніторинг цін конкурентів в online, в роздрібі та в мережах. Задача була запропонувати таку ціну, яка б була цікава споживачеві, при цьому не порушувала ціноутворення дистрибуторів та мереж. Крім того, ми запронували кошики – спеціальні набори продукції до різних подій із нашого асортименту. Online-майданчик став й інструментом просування, нас знаходять та ми можемо домовлятися про постачання через традиційну дистрибуцію, наприклад,  з horeca-клієнтами (особливі пакування). В перспективі створення власного майданчику для національних виробників «купуй українське». Крім нарощування обсягів продажів, ми отримуємо можливість аналізу клієнтської бази, циклічності закупівель, маємо можливість комуніціювати з покупцем напряму, пропонуючи особливі пропозиції. Така робота вимагає і якісного бек-енду, API-налаштувань з внутрішніми IT-системами, і побудови сервісу клієнтської підтримки. Втім, перспективи від такого каналу продажів того вартують: нарощення обсягів продажів, диверсифікація каналів продажів, пряма комунікація зі споживачем, аналіз цільової аудиторії, підвищення знання ТМ, представленість всього асортименту тощо.

Довідка:

ТМ «Гуляй-поле» є торговельною маркою DELTA FOOD (ТОВ ТД «Дельта», Запоріжжя, 2009 рік).  Компанія DELTA FOOD є виробником майонезів, майонезних соусів, гірчиці і соняшникової олії, кукурудзяної палички.  За роки своєї роботи компанія стала лідером з виробництва майонезів і майонезних соусів в категорії СТМ для провідних міжнародних, національних і локальних торгових мереж.  З 2015 року DELTA FOOD активно розвиває власний бренд – ТМ Гуляй-поле, під яким випускаються майонези, майонезні соуси, гірчиця, соняшникова олія, кукурудзяна паличка високої якості і натурального складу.  Накопичений протягом десятиліття досвід є гарною платформою для подальшого збільшення виробництва, в найближчих планах – виведення на ринок нових позицій під власним брендом.  Завдяки ретельно організованою дистрибуції продукція Гуляй-поле присутня у всіх областях України – на ринках, в продуктових магазинах різного масштабу, а також на полицях найбільших торговельних мереж.